Programe si Proiecte Educationale Nationale

Ziua Națională a Lecturii la Grădinița Rază de Soare – 15 februarie 2022
Programe si Proiecte Educationale Nationale:
  • Curcubeul Schimbarii, 2013-2016
  • Proiectul Spring Day 2006 in Europe a fost desfăşurat de Grădiniţa Rază de Soare, alături de comunitatea locală, finalizându-se cu un spectacol dedicat zilei Europei şi cu inserări pe internet: Propunerea mea pentru Europa – Alimentaţia sănătoasă şi Drepturile copilului, pe forum: impresii în urma derulării Programului Educăm aşa!, Poemul Păcii, Raportul final – Noi, alături de U.E., participarea la acţiunile PROEUROPA, cu programul artistic şi videoclipul Târgovişte – Mileniul III creştin în Europa.
  • Proiectul Perfecţionarea educatoarelor, iniţierea copiilor şi a părinţilor pentru activităţi psihosenzoriale, de comunicare nonverbală şi verbală 11 – 10.12.1999, coordonat de UNICEF şi M.E.C., s-a desfăşurat experimental pe un lot de 40 copii de la Grădiniţa nr 8, beneficiind de consultanţă din partea actorului Jelescu Nicolae din Republica Moldova.
  • Proiect internaţional Best friends cu Grădiniţa Sheperds Hills Nursery din Londra, Anglia (2008 – 2010).
  • Proiectul Educarea limbajului scris – citit la preşcolari prin intermediul ariei Mediu – Bibliotecă, derulat experimental la Grădiniţa nr 8 Târgovişte, prin colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, reprezentat de doamna Magdalena Dumitrana, cercetător ştiinţific.
  • În 2002, în grădiniţă s-a desfăşurat un schimb de experienţă cu reprezentanţi culturali ai Norvegiei şi Suediei, în colaborare cu Clubul Soroptimist Internaţional Târgovişte, care a organizat proiectul umanitar Copiii pentru copii sinistraţi Programul de Educaţie Timpurie pe Arii de Stimulare coordonaM.EUInstitutul Olandez NIZW (1998 – 2002).
  • Proiectul Drumul muzicii spre sufletul copilului în colaborare cu Liceul de Muzică şi Arte Plastice Balaşa Doamna finalizat cu videoclipul Târgovişte – Mileniul III crestin în Europa.
  • Proiectul Educaţia prin şi pentru carte la vârstele timpurii;
  • Educaţia permanentă a părinţilor prin metoda Educăm aşa!, în colaborare cu UNICEF şi Fundaţia Copiii noştri (anual, începând din 1998).
  • Alternativa educaţională după metoda lui Piter Pitersson – Planul JENA, coordonată de d-na Monica Ciucurean de la Centrul de Educaţie Preşcolară din cadrul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, a fost experimentată în grădiniţă în anul şcolar 2001 – 2002. În cadrul acestei alternative, unitatea noastă a fost unitate pilot şi s-a supus “Evaluării instituţionale în legătură cu derularea Planului JENA”.
  • Programul de alternativă educaţională Step by Step (anual, începând din 2004) – 3 grupe în prezent.
  • Proiectul Naţional de Educaţie pentru dezvoltare durabilă Idei verzi pentru Alfabetizarea Ecologică a Populaţiei AEP – Reciclează, Refoloseşte, Reutilizează (2008 – 2009).
  • Proiectul de stimulare a interesului pentru educaţie fizică şi sport Kalokagathia (2007). Programul Naţional de Educaţie Ecologică Ecogrădiniţa (2003 – 2005).
  • Concursul Câştigi uşor cu Wiesana Junior (2006)

Situație vaccinare angajați

La data de 20 decembrie 2021, personalul Grădiniței Rază de Soare este vaccinat împotriva virusului SarsCov-2 în procent de 83,33% (40 persoane din totalul de 48 angajați).
La data de 12 noiembrie 2021, personalul Grădiniței Rază de Soare este vaccinat împotriva virusului SarsCov-2 în procent de 82,97% (39 persoane vaccinate din totalul de 47 angajați).
La data de 01 noiembrie 2021, personalul Grădiniței Rază de Soare este vaccinat împotriva virusului Sars Cov-2 în procent de 80,8% (38 persoane din totalul de 47 angajați).

eTwinning

PROIECTE  eTwinning
  • Gems inventors
  • Coding for my future
  • Small fashion designers
  • Another world…it is possible
  • Birak, kendim yapayim.
  • Bridges for social inclusion (Certificat Național de Calitate Ene Ana-Maria / Certificat Național de Calitate Dragne Vasilica Raluca)
  • Children learn about the Europe
  • Christmas cooking in kindergarten
  • Escape from technological addiction by traditional child games
  • From drawing to programming 2
  • Fun and games math 3
  • Geçmişten geleceğe ebru sanatı- “Art of marbling”
  • Hands on ICT
  • Healthy and delicious food
  • I can achieve on my own-kendi başima başarabilirim
  • I meet famous painters
  • Include.net
  • Let’s say HELLO!
  • Oyunla kodlama yapıyor çok eğleniyoruz & we have a lot of fun doing coding with the game
  • Postcard exchange. Let’s celebrate european day of languages 2018!
  • Problems in refugee education
  • Stem for kids
  • The big surprise! European day of languages 2018!
  • Yazamasam da hayal gücümle yazar olabilirim.
  • Micii creatori de modă/ Small fashion designers
  • Nature – my art (Certificat național de calitate Ene Ana Maria / Certificat național de calitate Vișan Ioana Alexandra)

Proiecte Erasmus+

PROIECTE ERASMUS+
Proiecte finanţate de Comisia Europeană prin Programul Erasmus+
  • Proiect  de parteneriat strategic KA 219 Modernity and tradititons (2014 – 2017), în parteneriat cu unități de învățământ din: Bulgaria, Turcia și Polonia (cod proiect 2014-1-PL01-KA 201-002958_3) – coordonator proiect: prof. Moldoveanu Elisabeta.
  • Proiect de parteneriat strategic KA 219 Let`s celebrate together (2016 – 2018), în parteneriat cu unități de învățământ din Bulgaria, Turcia, Italia, Macedonia și Lituania (cod proiect 2016-1-BG01-KA219-023733_6) – coordonator proiect: prof. Moldoveanu Elisabeta.
  • Proiect de parteneriat strategic KA 219  Traces of Europe (2016 – 2019), în parteneriat cu unități de învățământ din Islanda, Italia, Norvegia și Polonia (cod proiect 2016-1-ISO1-KA219-017083_6) – coordonator proiect: prof. Ciulei Florentina.
  • Proiect de schimb interșcolar KA 229 Include net: innovative ways to promote inclusion in its broadest sense, within a panEuropean context (2018 – 2020), în parteneriat cu unități de învățământ din Cipru, Grecia, Finlanda și Turcia (cod proiect 2018-1-UK01-KA229-048291_6) – coordonator proiect: prof. Ciulei Florentina.
  • Proiect de schimb interșcolar KA 229 Bridges for social inclusion – coordonator România (2018 – 2020), în parteneriat cu unități de învățământ din Bulgaria, Turcia, Grecia, Ungaria și Polonia (cod proiect 2018-1-RO01-KA229-049220) – coordonator proiect: prof. Moldoneanu Elisabeta.
  • Proiect KA 201 Active start in kindergarten (2019 – 2021), în parteneriat cu unități de învățământ din Lituania, Bulgaria, Italia, Grecia, Turcia și Portugalia (cod proiect 2019 – 1 – LT01 – KA201 – 060694) – coordonator proiect: prof. Moldoveanu Elisabeta.
  • Proiect de parteneriat de schimb interșcolar Erasmus+ Open minds@include.net-creative pedagogies, global competencies for inclusion (2020 – 2022), în parteneriat cu unități de învățământ din: Anglia, Cipru, Grecia, Finlanda și Turcia (cod proiect 2020-1-UK01-KA229-079263_6) – coordonator proiect: prof. Ciulei Florentina.
  • Parteneriat strategic KA201 Emotional Intelligence – Feel and act appropriately, (2020 – 2022) în parteneriat cu unități de învățământ din: Spania, Portugalia, Polonia, Bulgaria și Turcia (cod proiect 2020-1-BG01-KA201-079275) – coordonator proiect: prof. Moldoveanu Elisabeta.
  • Proiect de cooperare în domeniul educației școlare KA 220 Active strategies for inclusion and diversity in a early childhood A.S.I.D.E.C (2021 – 2023), în parteneriat cu unități de învățământ din: Bulgaria, Macedonia, Turcia și Polonia (cod proiect 2021-1-RO01-KA220-SCH-000030958) – coordonatori: prof. Ciulei Florentina și Moldoveanu Elisabeta.

Proiectele Let`s celebrate together, Traces of Europe, Include net: innovative ways to promote inclusion in its broadest sense, within a panEuropean context și Bridges for social inclusion au și dimensiune eTwinning.

Diseminare proiect Erasmus+ Open minds

Rezultate proiecte Acreditare SE_AE_2021. Pagina 4, poziția 75

Diseminare în presa locală – proiect Erasmus+ ASIDEC

Diseminare în presa locală: Open minds@include.net-creative pedagogies, global competencies for inclusion

Diseminare în presa locală Scoală eTwinning, Emotional Intelligence – Feel and act appropriately, Bottle moments

Alte proiecte cu finanțare europeană:

  • Programul Comenius – Proiect școlar multilateral cu tema “Învață de la toate și din orice “ (Learn from all and everything), 2007-2009. Parteneri: Romania – Gradinita  Raza de Soare Targoviste, Spania – Colegio Publico Pedro de Valdivia, Danemarca –  Bernadottescolen, Italia – Instituto Comprensivo Mazzarino; pagina Web a proiectului www.learning2gether.org
  • Programul Comenius – Proiect școlar multilateral cu tema “Pământul – casa noastră comună” (The Earth – our common home), 2009-2011. Parteneri: Romania- Gradinita Raza de Soare Târgoviste, Finlanda – Grădiniţa Lastentalo Mukulax, Bulgaria- Grădiniţa Parvi Yuni, Polonia – Şcoala primară din Sławkowo, Ungaria – Şcoala specială Maci Alapítványi Óvoda Fejlesztő Iskola és Egységes Pedagógiai Szakszolgálat, Slovenia – Vrtec  Jelka, Turcia – Elma Şekeri Anaokulu; pagina web a proiectului este: http://www.arnes.si/~vjljeoh/

Cursuri de formare individuală a cadrelor didactice cu finanțare europeană prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educatiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP):

  • Ion Alina: Action methods improving motivation and quality in the learning situations – 2010, Finlanda;
  • Pătulea Iuliana Ancuța: Group dynamic and social skills in the classroom – 2011, Italia;
  • Ene Ana-Maria: Acting with clear mind and good consciousness – CleanEurope, Grundtvig workshop – 2012, Austria
  • Ciulei Florentina, Anghel Raluca si Moldoveanu Elisabeta: Interacting in Madrid. Teaching and learning strategies using games and drama activities, Spania, iulie 2010
  • Ene Raluca: Le jardin monument vivant, Pedagogie de jardin dans l’Europe , Franta, Paris, iulie 2011
  • Moldoveanu Elisabeta: Discovering multicultural Europe with the Dragon, 2007, Polonia;
  • Tomescu Victoria: Le Grand Tour en Europe: Art, Paysage, Jardins, Creativite, Innovation2010, Italia;
  • Croitoru Mariana: Le Grand Tour en Europe: Art, Paysage, Jardins, Creativite, Innovation, iulie 2011, Franta, Tours
  • Ene Ana-Maria: Group dynamic and social skills in the classroom – 2007, Portugalia;
  • Ene Ana-Maria şi Moldoveanu Elisabeta: Action methods improving motivation and quality in the learning situations – 2009, Cipru;
  • Petre Vasilica şi Poeţică Doina: Modalitè de Formation des Parents – 2007, Italia;

 

 

Resurse umane

 

PERSONALUL DIDACTIC, format din director, 26 educatoare, 1 profesor psihopedagog, 1 profesor logoped, are o bună pregătire profesională şi este preocupat de propria formare şi dezvoltare:

 

  • Gradul didactic definitiv:  1 cadru didactic
  • Gradul didactic al II-lea:  4 cadre didactice
  • Gradul didactic I : 21 cadre didactice
  • Studii superioare: 25 cadre didactice
  • Formatori: prof. Ene Ana-Maria și prof. Ciulei Florentina
  • Mentori: prof. Cristea Liliana
  • Metodişti IȘJ (învățământ preșcolar): prof. Ene Ana-Maria, prof. Ciulei Florentina, prof. Olteanu Ancuța Georgeta și prof. Cuculea Nicoleta Cătălina
  • Experţi în management educațional: prof. Ene Ana-Maria, prof. Ciulei Florentina, prof. Moldoveanu Elisabeta, prof. Cuculea Nicoleta Cătălina, prof. Olteanu Ancuța Georgeta și prof. Cristea Liliana
  • Responsabili de cerc pedagogic: prof. Ene Ana-Maria, prof. Ciulei Florentina și prof. Cuculea Nicoleta Cătălina
  • Membri în Consiliul Consultativ IȘJ (învățământ preșcolar): prof. Ene Ana-Maria, prof. Ciulei Florentina, prof. Cuculea Nicoleta Cătălina

Personalul administrativ si de îngrijire este format din 19 persoane: 1 administrator financiar (contabil),  1 administrator patrimoniu, 2 bucătărese, 1 muncitor de întreţinere, 13 îngrijitoare, 1 spălătoreasă.

Asistenţa medicală este asigurată de 2 asistente medicale coordonate de medicul școlar al gradiniței.

 

 

Resurse materiale

BAZA MATERIALĂ

 

  • 13 săli de grupă
  • Sală de mese și baie  proprie pentru fiecare grupă
  • Cabinet logopedic, de consiliere şcolară
  • Bibliotecă dotată cu cărţi, material didactic, atât pentru copii, cât şi pentru părinţi, pentru personalul unităţii
  • Mobilier modern
  • Materiale didactice, jucării, jocuri, aparatură audio-video, calculatoare
  • Curtea grădiniţei oferă mult loc pentru joc şi gimnastică
  • Centrul de Resurse pentru Educaţie şi Dezvoltare (CRED) furnizează informaţii prin intermediul grădiniţei; este un centru de informare, comunicare, formare şi  diseminare, destinat familiilor cu copii mai mici de 7 ani; are ca punct central educaţia de calitate  a copiilor mici, atât în creşe şi grădiniţe, cât şi în familie şi pregătirea lor pentru viaţă.

 

Grădiniţa dispune de săli de grupă spaţioase, amenajate pe centre de interes:

 

  • Ştiinţă
  • Jocuri de constructii
  • Jocuri de masă/ Manipulative
  • Bibliotecă/ Afabetizare
  • Jocuri de rol/ Colţul păpuşii
  • Nisip şi apă
  • Masă luminoasă
  • Artă

 

 

Consiliul de administratie

DECIZIA NR. 42/ 06.10.2021

privind constituirea Consiliului de administrație al Grădiniței cu program prelungit Rază de Soare, Târgoviște

 

În conformitate cu prevederile:

  • Legii educaţiei naţionale nr. 1/ 2011, cu modificările şi completările ulterioare,
  • Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul M.E.C. nr. 5447/ 2020,

Având în vedere:

  • Ordinul ME 5154 publicat în Monitorul oficial nr 887/ 15.09.2021, pentru aprobarea Metodologiei-cadru de organizare și funcționare a consiliului de administrație din unitățile de învățământ preuniversitar;
  • HCL nr. 41/ 27.02.2020 privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local Municipal Târgoviște în Consiliul de Administrație al Grădiniței P.P. Rază de Soare, Târgoviște,
  • În baza dispoziției nr. 1919/ 01.10.2021 privind desemnarea reprezentantului Primarului Municipiului Târgoviște în Consiliul de Administrație al Grădiniței P.P. Rază de Soare, Târgoviște,
  •  În baza dispoziției nr. 279/ 30.09.2021 privind desemnarea reprezentantului Consiliului Local în CA,
  •  În baza rezultatului votului consiliului profesoral din cadrul Grădiniței P.P. Rază de Soare, Târgoviște întrunit în data de 09.09.2020,
  • În baza adresei nr 91/ 24.09.2021 privind desemnarea reprezentantului FSE în Consiliul de Administrație al Grădiniței P.P. Rază de Soare, Târgoviște,
  • În baza rezultatului votului membrilor consiliului reprezentativ al părinților din cadrul Grădiniței P.P. Rază de Soare, Târgoviște întrunit în data de 04.10.2020,
  • Conform hotărârii CA al ISJ Dâmbovița nr. 59/ 25.08.2021, privind numărul de membri CA din unitățile de învățământ,

Directorul Grădiniței cu program prelungit Rază de Soare, Târgoviște, prof. Ene Ana – Maria, numit prin decizia Inspectorului Şcolar General al ISJ Dâmboviţa nr. 1395 din 19.08.2021,

 

DECIDE:

Art.1. Cu data prezentei decizii se constituie Consiliul de administrație al Grădiniței PP Rază de Soare din localitatea Târgoviște cu următoarea componență:
Președinte: director, prof. Ene Ana – Maria
Prof. Olteanu Ancuța – reprezentant al cadrelor didactice
Prof. Cuculea Nicoleta Cătălina – reprezentant al cadrelor didactice
Ion Alina – reprezentant al părinţilor
Iolu Adriana – reprezentant al părinţilor
Marcela Iordache – reprezentant al primarului
Ștefan Loredana Mariana – reprezentant al Consiliului local
Liderii sindicali: Ciulei Florentina (FEN) și Măruntu Carmen (SLI) – observatori

Art. 2. A fost desemnat secretar al consiliului de administrație, prof. Gheorghe Angelica Maria

Art.3. Prezentul consiliu de administrație își desfășoară activitatea în anul școlar 2021 – 2022 până la constituirea noului consiliu de administrație în anul școlar 2022 – 2023

Art.4. Membrii consiliului de administrație și secretarul desemnat duc la îndeplinire prevederile prezentei decizii.

 

Director,
Prof. Ene Ana – Maria

Relocare

Grădinița cu program prelungit Rază de Soare este relocată în acest moment în incinta Liceului Tehnologic de Transporturi Auto, strada Gen. I. E. Florescu, nr 18, Târgoviște până la finalizarea lucrărilor de reabilitare a vechii locații.